Fortsätt till huvudinnehåll

Virkning för vänsterhänta

På slöjdlexikon som vi använder i skolan saknas det hur man virkar när man är vänsterhänt. Det är svårt att visa för oss som är högerhänta, även om jag vant mig lite.
För alla er som är vänsterhänta och vill lära er grunderna i virkning så finns det en video här:

Löpögla och luftmaskor för vänsterhänta.

Långsamt, utan tal, bara titta, om och om igen....

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Krokodil-virkning

Nu har jag äntligen testat crocodile-virkning (Vad kan det heta på svenska? Måste kolla upp det!) Man får kolla ordentligt och försöka lyssna och förstå hur han gör, allt är ju såklart på engelska. Ska se om jag hittar nån ännu bättre video.

Laptopfodral

7or och 8or på Veingeskolan har fått en-till-en-datorer. Som en naturlig följd letades det mönster på Laptopfodral, och det här mönstret hittade en elev.

Sy ett eget laptopfodral

Sytt direkt efter beskrivningen:


Jag har testat att sy upp det, blir ganska tight, men det beror ju helt på hur man vill använda sitt fodral, hur man vill ha det. Rätt tjockt att sy genom alla lager, som i beskrivningen, så jag ska låta eleverna vändsy istället, så får vi se om det blir lättare. Nu är första eleven färdig med vändsytt fodral och så här blev det:



Virkat hjärta

Världens lättaste hjärta att virka hittar du HÄR! Cornflower blue heter bloggen som visserligen är på engelska, men det löser man rätt lätt genom att titta på bilderna. Och har man virkat ett blir det gärna fler!